دلاور ،علی. (1381). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
رجبی، مهدی. (1387). بررسی تأثیر دوره های فناوری اطلاعات و ارتباطات بر روی خلاقیت کارآموزان مرکز فنی حرفه ای شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اراک.
نتیجه تصویری درباره فناوری اطلاعات
رمی زفسکی، ای. جی. (1388). طراحی نظامهای آموزشی: تصمیم گیری در برنامه ریزی درسی و طراحی برنامه درسی(ترجمه هاشم فردانش). تهران: انتشارات سمت.
رهنما، اکبر و عبدالملکی، جمال. (1388). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شاهد. فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی دانشگاه الزهرا، 2، 24 – 14.
نتیجه تصویری برای موضوع هوش
سلحشوری، احمد. (1383). بررسی روش تدریس بدیعه پردازی بر خلاقیت دانش آموزان در درس علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
سلطانی، محمد صادق. (1384). بررسی تأثیر روش یادگیری مشاركتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر سال دوم دبیرستان هشترود در سال تحصیلی 83-1383. پایان نامه كارشاسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
سلیمانی، افشین. (1381). کلاس خلاقیت: تمرین ها و روش های عملی پرورش خلاقیت برای معلمان و مربیان. تهران: انجمن اولیاء و مربیان.
سلیمانی، افشین. (1385). سیب خلاقیت. تهران: انتشارات فراروان.
سماوی، عبدالوهاب. (1380). بررسی یادگیری مشارکتی بر عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس سوم راهنمایی در درس علوم اجتماعی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
سیف،علی اكبر. (1387). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش(ویرایش ششم). تهران: نشر دوران.
شریفی، علی اکبر و داوری، رقیه. (1388). مقایسه تأثیر سه روش پرورش خلاقیت در افزایش خلاقیت دانش آموزان دانش آموزان پایه دوم راهنمایی. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران، سال پانزدهم، 1، 38 – 27.
شعبانی،حسن. (1383). مهارتهای آموزشی: روشها و فنون تدریس. تهران: سمت.
شکوهی، غلامحسین. (1383). مبانی و اصول آموزش و پرورش. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
شل کراس، دوریس. جی. (1369). آموزش رفتار خلاق و استعداد های درخشان در دانش آموزان(ترجمه مجتبی جوادیان). مشهد: آستان قدس رضوی.
صفوی، امان الله. (1382). روشها، فنون و الگوهای تدریس. تهران: انتشارات سمت.
طالب زاده نوبریان، محسن. (1385). برنامه ریزی آموزش و پرورش کودکان پیش از دبستان. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران.
فتحی واجارگاه، کورش. (1388). اصول و مفاهیم برنامه ریزی درسی. تهران: انتشارات بال.
فردانش، هاشم. (1384). مبانی نظری تکنولوزی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.
فقیهی، فاطمه. (1371). جمعبندی تحقیقات انجام شده پیرامون یادگیری مشارکتی. فصلنامه تعلیم وتربیت، 30، 32 – 21.
فلاح تفتی، سعیده. (1386). برسی شیوه های پرورش خلاقیت در دانش آموزان از دیدگاه معلمان مقطع ابتدایی شهر تهران و ارائه الگوی خلاقیت. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
قلی پور، عباس. (1381). روش های پرورش خلاقیت. ماهنامه رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 10.
کدیور، پروین. (1387). روان شناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
کرامتی، محمد رضا. (1386). تأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و هفتم، 1، 55 – 39.
کرامتی، محمدرضا. (1381). مطالعه تأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر مشهد.رساله ی دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.
کردی، عبدالرضا. (1385). ذهنیت خلاق من. تهران: انتشارات کوروش.
کرفت، آنا. (1388). پرورش خلاقیت در کودکی(ترجمه مهدی نورانی). اهواز: نشر رسش.
کنعانی، شهناز. (1378). مقایسه تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان انگلیسی پایه سوم راهنمایی در منطقه انزل شهرستان ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
کیامنش، علیرضا. (1383). آموزش همه جانبه و مشارکتی در دوره ابتدایی، دستاوردها و چشم اندازها. فصلنامه نوآوری های آموزشی، 2، 10،21-18.
كرامتی، محمدرضا. (1384). یادگیری مشاركتی: یادگیری از طریق همیاری. تهران: انتشارات فرا انگیزش.
گالاگر، جیمز جان. (1381). آموزش کودکان تیز هوش(ترجمه مجید مهدی زاده و احمد رضوانی). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
گوتک، جرالد. ال. (1380). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی(ترجمه محمد جعفر پاک سرشت). تهران: سمت.
گیج، نیت ال، برلاینر، دیوید سی. (1378). روانشناسی تربیتی(ترجمه حسین لطف آبادی). تهران: نشر پاژ.
مشکلاتی، پروانه. (1376). بررسی تأثیر تدریس بحث گروهی برخلاقیت دانش آموزان سال دوم مدارس راهنمایی ناحیه 3 اصفهان در درس علوم اجتماعی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
محمدی، عبالرضا. (1387). راهکارهای پرورش خلاقیت بر مبنای روان شناسی یادگیری در فرایند آموزش. تهران: نشر قلم.
مفی
جهت دانلود متن کامل پایان نامه به سایت azarim.ir مراجعه نمایید.
دی، فرخنده. (1386). آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستان. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
ملکی، حسن. (1382). برنامه ریزی درسی: راهنمای عمل. تهران: نشر پیام اندیشه.
ملکی، حسن. (1387). رویکرد تلفیقی به برنامه درسی. تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.
ملكی، حسن. (1385). برنامه ریزی درسی: راهنمای عمل. تهران: مدرسه.
مهر محمدی، محمود. (1379). باز اندیشی فرایند یاددهی، یادگیری و تربیت معلم. تهران: انتشارات مدرسه.
نلسون، آنابل. (1381). طراحی برنامه درسی(ترجمه یوسف رضاپور). تهران: انتشارات سمت.
نوروزی، داریوش. (1376). روشها و فنون تدریس. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
نیکنام، زهرا و مهر محمدی، محمود. (1385). ساخت و ساز گرایی دیالکتیکی و ارائه چهارچوب نظری مبتنی بر آن، برای آموزش علوم تجربی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال اول، 2، 29 – 18.
یارمحمدیان، محمد حسین. (1389). اصول برنامه ریزی درسی. تهران: انتشارات یادواره کتاب.
منابع انگلیسی
Aronson, J. G., & Stephan, C. (1997). The effects of friendship and outcome on task attribution. Sociometrry, 40, 107 – 111.
Baghcheghi, N., Koohestani, H. R., & Rezaei, k. (2011). A comparison of the cooperative learning and traditional learning methods in theory classes on nursing student communication skill with patients at clinical settings. journal homepage. Available online at: www.sciencedirect.com.
Barkley, E. F., Cross, K., Patricia, m., & Claire, H. (2005). Collaborative learning techniques. USA. Bass. First Edition.
Cheng, V. M. Y. (2010). Infusing creativity into classroom of Eastern context: Evaluation from student perspective. Thinking Skills and Creativity, doi: 10. 1016/j.tsc.2010.05.001. Available online at: www.sciencedirect.com.
Cheng, V. M. Y. (2011). Infusing creativity into Eastern classrooms: Evaluation from student perspective. journal homepage. Available online at: www.sciencedirect.com.
Cohen, E. (1994). Designing groupwork: strategies for the heterogeneous classroom: sociological theory in practice. New York: teacher college press.
Dash, B. N. (2009). Psychology of teaching learning process. Dominant publisher and distributors.
Doymos., Semsek., Karacop & Ada. (2009). Effect of two cooperative learning strategies on teaching and learning topics of thermochmistry. Available online at: www.sciencedirect.com
Earal, A., Pharmd, G. (2009). Instructional desien and assessment using cooperative learning for adrug information assignment. Available online at: www.sciencedirect.com
Felder, R. M., Brent, R. (1994). Cooperative learning in technical courses: procedures, pitfalls, and payoffs. Carolina university, work supported by National Science foundation division of undergraduate education Grant DUC – 9354379.
Flowers, J. C., & Ritz, J. (1994). Cooperative learning in technology education. Old Dominion university, monograph 73.
Gardner, J., & Jeweler, J. (2000). Your college experience: strategies for success. Wadsworth publishing company, USA.
Gillies, R. M. (2010). Teacher’reflections on cooperative learning: Issues implementation. journal homepage. Available online at: www.sciencedirect.com.
Gillies, R. M. (2003). The effective of cooperative learning on junior high school student during small group learning. Available online at: www.sciencedirect.com.
Gillies, R. M., & Ashman, A. F. (2003). The social an intellectual outcomes of learning in groups. By Rouledge falmer. London EC4p4EE.
Halpern, D. F. (n.d). creating cooperative learning environments. American psychological society. Retrieved December 5, 2008 from http://www.psychologicalscience.org/teachingtips/tops0300.html.
Ham, W., & Adams, E. (2004). Collaborative VS cooperative learning. Available online at: http://wwww.coe.uge.edu/epltt/col.html.
Hanze, M., & Berger, G. (2007).Cooperative lerning, motivational effects, and student characteristics. journal learning and instruction. Available online at: www.sciencedirect.com.
Jacobs, G., power, M., Michael, A., & Inn, L. (2002). The teacher sourcebook for cooperative learning. USA, Corwin press, Inc.
Jalilifar, A. (2010). The effect of cooperative learning techniques o college students’reading comprehension. journal homepage. Available online at: www.sciencedirect.com.
Johanson, D. W., & Johanson, R. T. (1991). An owerview of cooperative learning originally. published in: J, thousand, A. Villa and A. Nevin(Eds), creativity and collaborative learning: Brookes press, Baltimore.
Johanson, D. W., & Johanson, R. T. (2006). The cooperative learning center at university of minnesota. Available online at: http://www.co-operation.org.
Johanson, D. W., Johanson, R. T., & Holubec, E. J. (1992). Advanced cooperative learning. Edition, MIV: Interaction book company.
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2001). What is cooperative learning? Available online at :http://www.ntlf.com/html/lib/bib/92-2dig.
Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Smith, k. (2007). The state of cooperative learning in postsecondary and professional settings. Educational Psychology Review, 19(1), 15-29.
Katrina, B. (1992). Learning strategies and resources (LSR). center for the advancement of learning. Available online at: http://www.muskingum.edu/hom/cal/isr.html.
Mehender, R. S. (2005). Creativity in education. India, new Dehli: Sarup & sons.
Miller, C. K. & Peterson, R. L. (2003). Creating a positive climate; cooperative learning, 2nd Edition. Safe & responsive schools. Available online at: www.indiana-edu/safeschl/cooperative-learning.pdf.
Millis, B. J. (2002). Enhancing learning – and more – through
cooperative learning. U.S. Air force Academy, IDEA PAPER 38.
Nam, C. W., Zellner, R. D. (2011). The relative effects of positive interdependence and group processing on student achievement and attitude in online cooperative learning. journal homepage. Available online at: www.sciencedirect.com.
Ngayen, L., Shanks, G. (2009). A framework for understanding creativity in reqairements engineering. journal homepage. Available online at: www.sciencedirect.com.