ملز، آرتور و جری واینبرگر و ریچارد زینمان (1385)، دموکراسی و هنر، ترجمه گروه شیراز، تهران: چشمه.
جوناتان مندیلو (1385) امپریالیسم سایبر ، ترجمه: پرویز علوی، تهران: ثانیه.
حقیقی، مانی (1386)، سرگشتگی نشانهها: نمونههایی از نقدهای پسامدرن، تهران: مرکز، چاپ چهارم. صص60-55.
مقالات
احمدی، فرشته، «امتناع مفهوم فرد در اندیشه ایرانی»، ترجمه هومن پناهنده، کیان، ش34.
الیاسی، محمد حسین، «عملیات روانی رسانه ای برای کنترل اذهان»، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 34، تابستان 1382 .
تاجیک، محمدرضا، «رسانه ها و بحران در عصر فراواقعیت (با تاکید بربحران هویت)»، فصلنامه پژوهش های ارتباطی، شماره 56، جلد 15، زمستان 1387.
تیشه یار، ماندانا، «وب نویسی و عرصه عمومی در ایران»، فصلنامه رسانه، شماره 82.
خطیبی، فاخره، «رابطه حضور در فضای مجازی و هویت مدرن: پژوهش در بین کاربران اینترنت جوان ایران»، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 33.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
محسنی، منوچهر، «شبکه اطلاعاتی اینترنت، ویژگیها و تأثیرات اجتماعی ـ فرهنگی»؛ فصلنامه رسانه، سال هشتم، شماره اول. بهار 1375.
سروش، عبدالکریم، «ذهنیت مشوش، هویت مشوش»، کیان، ش30، اردیبهشت و خرداد 1375.
شکرخواه، یونس، «جامعه اطلاعاتی (چند دیدگاه بنیادی)»، فصلنامه رسانه، شماره 62.
عبداللهی، محمد، «جامعه شنالسی بحران هویت»، فصلنامه پژوهش، سال اول، شماره 2.
قزلسفلی، محمدتقی، «رسانه و ساخت هویت ملی»، فصلنامه سیاست، ش3، پاییز 1388.
قزلسفلی، محمدتقی، «نظریه سیاست جدید» در پژوهشنامه حقوق و سیاست، شماره 8، بهار 1388.
ماسورا، یونجی، «چیستی جامعه اطلاعاتی»، ترجمه سید محمد مهدی زاده، فصلنامه رسانه، شماره 62.
معینی علمداری، جهانگیر، «هویت و مجاز: تاثیر هویتی اینترنت»، مطالعات ملی، سال ششم، شماره4.
ویلیام داتن، «اینترنت، رکن پنجم دموکراسی»، [گفتگو با اشپیگل] ترجمه: کاوه شجاعی، هفتهنامه شهروند امروز، سال چهارم، دوره جدید، شماره7 [پیاپی:87]،1390.
سایتها:
جهانتاب،www. main. Parscloob. Com –
قدیانی، www.knawclub.com-
خیر اندیش،- www.brentineslamabad blogfa.com
نهری، www.Laylon. Blogfa. Com–
زارعیان،www. Zareian. Com–
همدانی،www. Pajoohe. Com–
مرتضوی و جلودار، http://kharazmi.org//http:
http://www.irna.com/fa/News/349400/%d8–
http://weblognews.ir/1390/10/mediablog/18072/-
http://danesheirani.mihanblog.com/post/51–
-Baekdal, Thomas. Where is everyone? Baekdal omline magazine, 2009 from: http://www.baekdal.com/media/market-of-information, 2009.
Irib.ir-
پایان نامه ها:
اشرفی، ابوالفضل (1377)، بی هویتی اجتماعی و گرایش به غرب، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
اکبرزاده، سید جمال الدین (1385)، تلویزیون تعاملی، تهران: دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
بخشیان، مریم، رسانه و دمکراسی : آسیب شناسی کارکرد و ارتباط رسانه با پدیده دمکراسی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران.
خطیبی، فاخره، بررسی رابطه حضور در فضای مجازی وشکل گیری هویت مدرن در بین کاربران جوان ایرانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
دوران، بهزاد (1381)، تاثیر فضای سایبرنتیک بر هویت اجتماعی، رساله برای اخذ مدرک دکتری، دانشکده تربیت مدرس.
روزنامه:
ابهری، مجید (21/6/84)، هویت و بحران هویت، روزنامه رسالت، ص 5، انتشار روزانه.
اپورت، ام. راجرز (اردیبهشت 1374)، تکنولوژی ارتباطی و رسانههای نوین در جامعه، ترجمه سیما واحمد جعفری، روزنامه قدس، روزنامه اطلاعات.
چتفیلد، زونالد (10 تیر1374)، انقلاب اطلاعاتی: پیامدهای پیدا وپنهان، ترجمه فرزین قریشی، روزنامه همشهری.
کتب انگلیسی:
1. Beck, U(2000), What is Globalization, Cambridge: Polity Press.
2. Castells, Manuel (1994) “European cities, the information society and the global economy”, New left Review, No.204.
3. Feathestone, Mike (1995) Undoing culture, London: SAGE Publication Ltd.
4. Giddens,A(1994) Living in a post-traditional Society.In Beck,Giddens and Lash,Reflexive Modernization.
5. Hall, S. (1996) The Question of Cultural Identity, in S. Hall and A. McGrew, Modernity and it’s future, Cambridge: Polity.
6. Jameson, Fredric (2000), The Continental Aesthetics reader, (edit by) Clive Cazeaux, London: Routledge.
7. Hoogeveen, M.( 2004) Towards a Theory of effectiveness of multimedia systems. International Journal of Human-Computer Interaction.
8. Holmes, D. (2005) Communication Theory, Sage publication.
9. Kellner, Deuglas (1992), Modernity and Identity, Lash and Friedman, London: Routledge.
10. Martell, Luke (2010) The Sociology of Globalization, polity press.
11. Perry, D. (2002) Theory and Research in Mass Communication, LEA publishers.
12. Snow, David and Soule, Sarah (2007), The Blackwell companion to Social Movements, London: Blackwell.
13. Weizenbaum, J. (1976) Computer power and Human Reason, San Francisco: Freeman Company.
Abstract
This research is about finding the relationship between identity and media in post-modern age. Human have always needed two main things: the need to relax and be insure, and the need to found out who he is. In pre-modern society, the identity is proved quantity that is mean in limit world like a tribal. But the modern society has promoted the concept of identity to political meanings. The french revolution was the leader of modern identity distributary that media have a affective role to development. Nowadays in post-modern societies, we are being effected by media in a way that shapes all of our connections to our society. Media is growing into an international commercial power and with its nature of forseeing its way. It puts the middle men away and also by increasing the speed of collection, gathering and sending the information it puts away the limits of time and location. This becomes a problem for identities for making them into a Bricolage, a body of many different modules of identity.
This situation brings the question that media used to be productive in creating identities and now is becoming a challenge. Post-modern’s thinkers believe that three factors effecting this matter. The first factor is about media’s role in depping the information gap that exist already causes identity break down.
The second factor is the age with lack of great ideologies can make media an ideology maker in post-modern age which causes identities to become more fragile. The last factor is growth of technology and quantity of medias which causes variation of information and increase of possible access to them.
Keywords: Identity, Media, Post-modern, Information Cleavage, Ideology
Technology.
جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.