. اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………….. ۵
. سولات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………….. ۶
. مدل تحقیق …………………………………………………………………………………………………………… ………. ۷
۱-۶-۱ . فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………………. ۸
۱-۶-۲ . روش های تعیین متغیر مستقل……………………………………………………………………………………………….. ۸
. روش تعیین متغیر وابسته …………………………………………………………………………………………………. ۹
. متغیرهای کنترل ……………………………………………………………………………………………………… ………. ۹
۱- ۹ . قلمرو تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰
۱- ۱۰ .جامعه آماری(N) …………………………………………………………………………………………………………………. 10
. نمونه آماری(n) ……………………………………………………………………………………………………………… 10
. تعاریف عملیاتی………………………………………………………… . …………………………………………………… ۱۲
. استفاده کنندگان از تحقیق…………………………………………………………………………………………………… ۱۳
.ساختار کلی تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………۱۳
فصل دوم : مبانی نظری و پیشین ۱۵
۲-۱ . مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………….. .. ۱۶
۲-۲ . مبانی نظری متغیر مستقل …………………………………………………………………………………………………….. ۱۶
۲-۲-۱ . مقدمه……………………………………….. ……………………………………………………………………………….. ۱۶
۲-۲-۲ . تئوری ساختار مالکیت…………… ……………………………………………………………………………………… ۱۷
۲-۲-۳ . تعاریف حاکمیت شرکتی….. …………………………………………………………………………………………… ۱۸
۲-۲-۴ . تئوری نمایندگی………………………………………………………………………. …………………………………… ۲۰
۲-۲-۵ . مالکیت نهادی………………………………………………………… …………………………………………………… ۲۲
۲-۲-۶ . ترکیب مالکیت و حاکمیت شرکتی …………………………………………………………………………………… ۲۳
۲-۲-۷ . ترکیب مالکیت و سهامداران عمده…… ……………………………………………………………………………… ۲۴
تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)
۲-۲-۷-۱ . فرضیه نظارت کارآ…… ……………………………………………………………………………… …………….. . ۲۵
۲-۲-۷ -۲ . فرضیه همسویی استراتژیک…… ……………………………………………………………………………… ۲۵ ۲-۲-۷ -۳ . تأثیر سهامداران عمده مالی بر هزینه های نمایندگی……………………………………………………. ۲۶
۲-۲-۸ . رابطه ساختار مالکیت با کارایی بازار سرمایه…………………………………………………………………………. ۲۶
۲-۲-۹ . رابطه ترکیب مالکیت با نقدشوندگی بازار…………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۲-۱۰ . سهامداران نهادی و عمده به عنوان ناظر…………………………………………………………………………… ۳۱
۲-۲-۱۱ . تاثیر تمرکز مالکیت بر قیمت سهام…………………………………………………………………………………… ۳۲
۲-۲-۱۲ . ساختار مالکیت و ارزش گذاری اقلام تعهدی اختیاری……………………………………………………….. ۳۳
۲-۲-۱۲-۱ . تضاد منافع بین سهامداران ومدیریت…………………………………………………………………………….. ۳۴
۲-۲-۱۲-۲ . اعمال کنترل مطلق از سوی سهامداران عمده……………………………………………………………….. ۳۴
۲-۲-۱۲-۳٫ منحصر شدن اتخاذ تصمیمات از سوی مدیران……………………………………………………………………۳۴
۲-۲-۱۲-۴٫ تضییع شدن حقوق سهامداران…………………………………………………………………………………………..۳۵
۲-۳ . مبانی نظری متغیر وابسته؛ مسئولیت اجتماعی……………………………………………………………………. ۳۶
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
۲-۳-۱ . مقدمه……………………………………………………………. ……………………………………………………………. ۳۶
۲-۳-۲ . تعریف مسئولیت اجتماعی…………………………………………………………………………………………………… ۳۷
۲-۳-۳ . ابعاد مسئولیت اجتماعی. …………………………………………………………………………………………………… ۴۰
۲-۳-۴ . ایجاد ارزش از طریق مسئولیت اجتماعی. …………………………………………………………………………… ۴۱
۲-۳-۵ . تحلیل علمی برنامه های دارای دغدغه ی اجتماعی شرکت ها…………………………………………….. ۴۵
۲-۳-۶٫ . برخی مفاهیم کلیدی مسؤولیت اجتماعی شرکت ها……………………………………………………………. ۴۶
۲-۳-۷ . مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ایران و موانع موجود ………………………………………………………. ۴۷
۲-۳-۸ . رابطه توسعه ی منابع انسانی در سازمان و مسئولیت پذیری اجتماعی……………………………………….. ۵۲
۲-۳-۹ . انواع مسئولیت پذیری سازمانها…………………………………………………………………………………………………۵۴
۲-۴ . پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………. ۵۴
۲-۴-۱ . مروری بر پژوهش های انجام شده در ایران…………………………………………………………………………… ۵۴
۲-۴-۲٫ سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج………………………………………………………………………….۵۶
فصل سوم : روش شناسی و روش انجام تحقیق ۶۱
۳-۱ . مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۲
۳-۲ . طرح تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………… ۶۲
۳-۳ . سوالات تحقیق…………………………………………. ……………………………………………………………………… ۶۲
۳-۴ . فرضیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………. ۶۲
۳-۵ . متغیرها……………………… ….. …………………………………………. ……………………………………………………. ۶۳
۳-۵-۱ . متغیر مستقل ………………………………………………………………………………………………………………… ۶۳
۳-۵-۱-۱٫تمرکز مالکیت……………………………………………………………………………………………………………………….۶۳