«ما با هم قوی تر هستیم» این شعار ی است که همواره ریشه در فلورا هلند دارد، رشد تمام افراد در این مکان با هم بوده و در مکانی مشابه کالاهای تولیدی خود را که شامل گل و گیاه می باشد را به فروش می رسانند، آنها با هم قوی تر هستند به خصوص در رویایی با تاجران گل و گیاه، که در این صورت در معامله گل و گیاه سود بیشتری به دست می آورند.
2-17- سیستم نتزا[11]
نتزا در واقع نقش راهنمایی و همچنین تامین کننده اطلاعات و انبار داری را به عهده دارد.
نتزا همچنین آنالیز کردن اطلاعات انبار داری انجام می دهد شناخت محدودیت های انبار داری به شیوه سنتی و پیدا کردن راه حل هایی برای آن نیز در حیطه ی نتزا است.
نتزا شیوه مدرن انبار داری که اصطلاحا NPS نام دارد را طراحی کرده که این طراحی نسبت به انبار داری سنتی 10 برابر سریع تر است و هزینه های کلی آن به صورت قابل توجهی پایین تر بوده، همچنین فرصت مالکیت را افزایش داده است.
امروزه مشاهده می شود که کمپانی فلورا هلند نیز سرورهای شاهکار نتزا را برگزیده است که این سیستم به برتری کارکرد، افزایش قدرت و آگاهی در کار انبار داری کمک شایان ذکری کرده است، به خوبی مشخص است که این پروژه ابداعی چه تاثیر ارزشمندی بر نحوه ی نگهداری و حمل و نقل گل و گیاه داشته است.
بزرگترین تاجران گل و گیاه در سرتاسر دنیا و تعداد زیادی از تولید کنندگان محصولات باغبانی سرور های SQL را جایگزین سیستم های قدیمی خود کرده اند تا در انجام عملیات آدرس گرفتن از مشتری تا تحویل کالا به مشتری توازن ایجاد شود و شاهد رشد روز افزونی هستند و حجم منطقی از معاملات خود را به این روش انجام داده و اطلاعات، شماره مصرف کنندگان را نیز مورد استفاده قرار داده اند.
یکی از دست اندرکاران فلورا هلند توضیح می دهد، تکنولوژی جدید این شرکت ادعای قابل توجهی در سطح بین المللی دارد، شرکت به تعداد بی شماری از مصرف کنندگان با عقیده ی یکسان در مورد اجرایی کردن طرح های COMPLE XBوADHOC رو به رو هست همچنین خواستار معرفی کردن تکنولوژی RFID هست که مستلزم وجود کار سخت در حوزه ی زیر سازی می باشد.
به علاوه این مساله چند ماه قبل، پس از طرح ترکیب شدن با کمپانی آلسمییر تشدید شد تا جایی که یک عامل بالقوه برای دو برابر شدن فعالیت های شرکت شد.
با وجود نتزا داده های مربوط به حمل و نقل و حسابرسی بسیار بهتر از قبل انجام می پذیرد همچنین معاملات بازرگانی شرکت نیز بهتر و بسیار سریع تر انجام می پذیرد، اساسا در کار موفق تر هستند.
نتزا در مدیریت بهتر و بهبود روابط شرکت با کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته کمک شایانی کرده است و درصد خطای آن در مقابل امکانات بهره وری آن بسیار ناچیز می باشد دیو کلاک نایب رییس نتزا در اتحادیه اروپا اضافه کرد، ابداع ما پیوسته در حال پیشرفت است، این تشکیلات شامل طرح های مبتکرانه می باشد ما در منازعات حراج گل ثابت قدم بوده ایم و بهترین، بیشترین امکانات را برای متقاضیان فراهم کرده ایم.
تشکیلات شرکت دائما در حال رشد و تغییرات می باشد تمام نیروهای کار شرکت افراد دوره دیده و مسلط به آنالیز کردن می باشند، بدیهی است که تمام سیستم انبار داری قدیمی نیاز به یک الگوی تغییر اساسی دارند.
بر آورد شده است که کمپانی فلورا هلند هر ساله حدود 120.000 یورو از راه بازیافت گل و گیاه از دست رفته به دست می آورد که این کار را از طریق تکنولوژی RFID «در یک مسیر قرار دادن روی نقاله و پیچیدن نخ بر دور آن ها» کسب می کند.
اجرای سیستم های سرور نتزا یک مارکتینگ بزرگ است که مسئول ذخیره سازی در انبار می باشد و فرایند فیلترینگ داده ها را به عهده دارد؛ تعریفی در مورد NPS به اختصار می گوید که این فرایند به افزایش سرعت و کمتر کردن مدت زمان اشغال مکان در انبار کمک می کند.
سرویس های بین المللی فلورا هلند هم سود رسانی چشمگیری برای شرکت داشته اند؛ اعضای این سرویس های بین المللی تقاضاهای خود را به فلورا هلند مطرح می کنند.
به طور مثال کمپانی های تعاونی هم پایه بین نسبت جاذب بودن هوا بر گیاهان آفریقایی تبادل بر قرار می کنند؛ سرویس دیگری که این کمپانی می دهد نظارت بر دمای محصول در حین جا به جایی است، و مهم ترین وظیفه این کمپانی نظارت بر بهترین کیفیت در آخرین مرحله است.
به موجب این پیشرفت ها افزایش چشمگیری در سود رسانی برای فلورا هلند میسر شده است.
3- فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه
تحقیق را می توان به عنوان یک جستجو یا بررسی سازمان یافته، منظم، متکی به داده ها، نقادانه و علمی در زمینه ی یک مشکل ویژه تعریف کرد که با هدف پاسخ یابی یا راه حل یابی صورت می گیرد (سکاران، 2001).
فصل سوم تحقیق حاضر به روش شناسی تحقیق اختصاص دارد؛ به طور کلی هر تحقیق ابتدا در پی طرح مشکل یا مسئله ای مطرح می شود؛ مشکل و مسئله ای که سوالات زیادی را در ذهن محقق ایجاد می کند و موجب پیدایش فرضیاتی می شود.
براین اساس، هدف این فصل ارائه روش و قلمرو پژوهش است كه بخش هایی از آن در فصل اول تشریح گردیده و در این فصل جزئیات فرایند و روش پژوهش تشریح میگردد.
در ابتدا با توجه به هدف پژوهش و نحوه جمع آوری داده ها، نوع و روش پژوهش تعیین میگردد؛ سپس ابزار جمع آوری دادهها، جامعه آماری
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید.
، روش نمونهگیری، حجم نمونه، اعتبار و روایی ابزارهای پژوهش مشخص شده روش تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها بیان میگردد.
3-2- روش انجام تحقیق
روش این تحقیق بصورت کیفی می باشد؛ در این پژوهش از داده هایی نظیر مشاهده و پرسشنامه و… استفاده شده است.
پژوهش کیفی برای درك و تبیین پدیده های اجتماعی از داده های کیفی نظیر داده های حاصله از مصاحبه ها، مستندات، مشاهده ی مشارکتی، پرسشنامه و… استفاده می کند. نحوه ی انجام پژوهش را می توان به طریق مختلف طبقه بندی کرد؛ یکی از این دسته بندی ها، تقسیم آنها به نحوه ی انجام پژوهش کمی و کیفی است.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
3-3- نوع تحقیق
به طور كلی روش های تحقیق در علوم رفتاری را می توان به توجه به دو معیار، تقسیم بندی كرد:
الف) هدف تحقیق
ب) نحوه گردآوری داده ها
با توجه به هدف تحقیق، تحقیقات علمی به سه دسته بنیادین، كاربردی و توسعه ای تقسیم می شوند.
با توجه به مطالب بخش قبل و همچنین با توجه به هدف تحقیق، تحقیق حاضر از نوع تحقیقات كاربردی می باشد؛ هدف از تحقیقات كاربردی، چاره اندیشی برای حل مسائل و مشكلات اجرایی است (سرمد، بازرگان، 1384).
3-4- روش گردآوری اطلاعات
گردآوری اطلاعات شامل مجموعه عملیاتی است كه طی آن مدل تحلیلی كه از مفاهیم و فرضیه ها تشكیل شده است با واقعیت های عینی بازسازی شده و با داده های قبل جمع آوری مقایسه می شود.
در کل در این پژوهش دو روش اسنادی و پیمایشی جهت جمع آوری داده ها استفاده شده که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم.
روش اسنادی: در این روش با مراجعه به منابع مختلف از قبیل کتاب، پایان نامه، مقاله، مجلات و اینترنت به بررسی موضوع مورد مطالعه پرداخته و با بهره گرفتن از اطلاعات بدست آمده به تدوین تعاریف در خصوص دو مبحث فناوری اطلاعات و بازاریابی که در حوزه های نزدیک به این دو مبحث مطرح شده اقدام شده است.
نتیجه تصویری درباره فناوری اطلاعات
روش پیمایشی: در این روش محقق با بهره گرفتن از ابزارها و فنونی که در دست دارد به تحقیق در خصوص موضوع مربوطه می پردازد و اطلاعات بدست آمده را ثبت و مورد استفاده قرار می دهد.
از مهمترین ابزارهای جمع آوری اطلاعات می توان به مصاحبه، پرسشنامه، مشاهده، روش های آماری و روش های تجربی و آزمایشی اشاره نمود (دانایی فرد، 1388).
در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز در روش پیمایشی از پرسشنامه استفاده شده است.
3-5- ابعاد و شاخص های متغییرها
بر اساس ابعاد و شاخص های مورد بررسی، سوالات سه گزینه ای تدوین شد.
پرسشنامه یكی از ابزارهای رایج تحقیق و روش مستقیم جهت كسب داده ها تحقیق است؛ پرسشنامه مجموعه ای منظم از سؤالها و گزینه ها است كه پاسخ دهنده با ملاحظه آنها پاسخ لازم را ارائه می دهد و می تواند به شكل سؤالهای باز و بسته باشد (سرمد و بازرگان، 1384).
پرسشنامه این تحقیق شامل 16 سؤال بسته چند گزینه ای می باشد؛ در این پرسشنامه همچنین از پاسخ دهندگان یک سری اطلاعات در مورد فصول فروش، و اطلاعاتی در مورد شرکت تولیدی نیز خواسته شده است، سوالات پرسشنامه در پیوست آورده شده است.
مقیاسها، مبتنی بر نظریه «مقیاسبندی» هستند، که خود شاخهای از «نظریه اندازهگیری» است و بر روشهای آماری و منطقی استوار بوده و اعدادی را که باید برای نمایش ویژگیهای مختلف یک صف به کار برده شوند را مشخص میکند.
در مورد مقیاس تحقیق هم باید گفت كه از طیف لیکرت استفاده شده است كه با توجه به هدف تحقیق، سؤالات در قالب گزینه های «کم، متوسط، زیاد» تقسیم بندی شده است.
3-6- روایی و پایایی تحقیق
دو مبحث قابلیت اعتماد «پایایی» و اعتبار «روایی» از اصول اندازه گیری و ارزیابی تحقیقات علمی بوده و از ویژگی هایی هستند كه جهت مفید و مؤثر واقع شدن روش های جمع آوری اطلاعات شرط اساسی به شمار می روند؛ با توجه به این مهم، در تحقیق حاضر تلاش شده است كه مباحث فوق در پرسشنامه مورد بررسی قرار گیرد.
3-6-1- پایایی پرسشنامه
هیچ تحقیقی از خطا مصون نیست، بنا به نظریه سنجش، هر قدر هم كه ابزار روش تحقیق ما دقیق باشد، «به خصوص در تحقیقات علوم اجتماعی كه ابزارها عموما ابتدائی و خام اند» و هر قدر كه تلاش مان برای مشاهده دقیق باشد، باز همواره سنجش مان آمیخته با خطاست.
در این تحقیق برای برآورد اعتبار پرسشنامه از روش آلفای كرونباخ استفاده میشود.
آلفای كرونباخ بین صفر تا یک محاسبه میشود، در صورتی یک پرسشنامه پایاست كه مقدار آلفای كرونباخ بزرگتر از مقدار 0،7 باشد كه هر چه مقدار آن به یک نزدیک تر شود نشان دهنده اعتبار بالاتر پرسشنامه است.
سپس می توان با بهره گرفتن از فرمول زیر مقدار ضریب آلفا را محاسبه نمود:
k : تعداد سؤالهای پرسشنامه
: واریانس مجموع سؤالها
بنابراین تعداد 74 پرسشنامه در برگیرنده 16 پرسش(4 بخش) بین پاسخ دهندگان توزیع شد .
چون مقدار محاسبه شده برابر با 717/0 از 7/0 بیشتر می باشد، بنابراین ، پایایی پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفت . نتیجه این آزمون در جدول نشان داده شده است .
نتیجه آزمون پایایی
حق انحصاری © 2021 مطالب علمی گلچین شده. کلیه حقوق مح