مدل مفهومی :
تکنولوژی اطلاعات
1-مراجعات ارباب رجوع
2- رضایت مندی ارباب ارجوع
3-هزینه های سازمان تامین اجتماعی
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
4-خطا ی کاربر
عملکرد سازمان تامین اجتماعی
1-ارسال لیست اینترنتی
2-پرداخت حق بیمه اینترنتی
متغیرها :
مستقل :تکنولوژی اطلاعات ، که شامل ارسال لیست اینترنتی و پرداخت حق بیمه اینترنتی
وابسته : عملکرد سازمانی ، که شامل کاهش مراجعه حضوری مشتریان به سازمان و افزایش رضایت مندی آنها و کاهش هزینه های سازمان تامین اجتماعی و همچنین کاهش خطای کاربران .
جامعه آماری :
برای انجام ابتدا باید جامعه را که میخواهیم از آن نمونه بگیریم ، به دقت تعریف کنیم .جامعه آماری عبارتست از افراد یا اشیایی که در خاصیت و یا خاصیت های مورد تحقیق مشترک باشند و با هدف و موضوع ارتباط داشته باشند ( خلیلی 87:1379 ) . جامعه آماری به کل گروه افراد، وقایع یا چیزهایی اشاره دارد که محقق می خواهد به تحقیق در باره آن بپردازد ( سکاران 294:1382 )
جامعه آماری این پژوهش شامل 7650 کارگاه و کارفرمای شناسایی شده و فعال شعبه 2 قم که ماهانه لیست حق بیمه ارسال و حق بیمه متعلقه را پرداخت می نمایند، و 75 کارمند شعبه 2 تامین اجتماعی قم.
که همه موارد فوق را کارشناس آمار شعبه و استان تایید میکند.
نمونه آماری تحقیق و روش نمونه گیری :
نمونه معمولا گروهی از جامعه است که معرف آن جامعه بوده و کم و بیش ویژگی ها و مشخصات افراد جامعه را داراست ( کرلینجر ،136:1370 ) برای تعیین حجم نمونه از رابطه زیر استفاده می کنیم :
N :جمع جامعه آماری می باشد (که در این تحقیق 7650 کارفرما و 75 همکار سازمانی میباشد
Z: مقدار سطح معنی دار و درجه آزادی در جدول می باشد ( 96/1 )
P: حد اکثر خطای قابل قبول که در اینجا 5% فرض شده است .
ε: نسبت موفقیت بین افراد نمونه است که 50% در نظر گرفته شده است .
q : نسبت عدم موفقیت میباشد (p=q=1 )
که پس از داده گزاری در فرمول فوق نمونه بدست آمده تقریبا نفر می باشد
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.
TLj0kOVvhWmCZvXDFwPhiV0gX/Wewv+rHtRZNir4i/C3mupIyKUtzwJVFOdRJNxZUMtfzU+cE0jOxV5g67Xe/aZrHo6S7Rytu5H+YBg0juNPCvRswXXONS6cu+XN4UpTgvpLNHVNFo8nJ7jzkv0lPfWoVbZ65k3kSlOi+kt0do19V4Uj6XrpIPxnO0T/luHWmWva94kpjgtp79Eb5+CUk4MA5tOXpZKV5PWoVatyFPydoPJUhkhUQTzcOtE6GDhla8y9zg4YMqzMbcNtcilzJS83WOyFEZJ1JjCwJXx3CpmFGMSNYwb8/v7D08boHCEWsTLAAAAAElFTkSuQmCC” />
هدف تحقیق :
افزایش رضایت مندی مشتریان در جهت کاهش مراجعه حضوری و کاهش هزینه های سازمانی در جهت تامین نیروی انسانی و هزینه های اداری و مالی
بهره وران :
سازمان تامین اجتماعی از جهت کاهش هزینه
کارفرمایان کارگاه ها و به تبع آن بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی
۱- تحقیق بنیادی : پژوهشی است که به کشف ماهیت اشیاء پدیده ها و روابط بین متغیر ها ، اصول و قوانین و ساخت یا آزمایش تئوری هاونظریه ها می پردازد و به توسعه مرزهای دانش رشته علمی کمک می نماید .
۲- تحقیق نظری : نوعی پژوهش بنیادی است و از روش های استدلال و تحلیل عقلانی استفاده می کند و بر پایه مطالعات کتابخانه ای انجام می شود .
۳- تحقیق کاربردی : پژوهشی است که با بهره گرفتن از نتایج تحقیقات بنیادی به منظور بهبود و به کمال رساندن رفتارها و روش ها ، ابزارها ، وسایل .
۴- تحقیق علمی : پژوهشی است که با بهره گرفتن از نتایج بنیادی و با هدف رفع مسائل و مشکلات جوامع انسانی انجام می شود.
5-سوابق مربوط بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق )
موارد ارائه شده از موسسه کار و تامین اجتماعی می باشد
مورد اول – پریدخت وحیدی
“بررسی نقش تحولات علمی و فناوری در وضعیت بازار كار “
مؤسسه كار و تأمین اجتماعی سال 1379
ناظر علمی : دكتر حسین عباسی نژاد
كد طرح: 22-7905-Eco
چكیده فارسی: